Vår...

1/21/2008 11:38:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Ja nu är det ju dags att börja tänka på våren. Ska sätta ihop en lista på vårens basgarderob och se vad man behöver köpa! På så sätt slipper man onödiga inköp. Bra, va!?

Jag har en del uppdatering att göra i min sminkväska också. Idag har jag faktiskt börjat! Jag har köpt:

blinc2 Mascara från blinc. Den här har jag velat ha länge - tycker den verkar jättespännande och den har fått en hel del finfina recensioner så den verkar faktiskt fungera. Så här beskrivs den:

"Nu lanseras den ultimata mascaran även i Sverige! Blinc Mascara (mer känd som Kiss Me Mascara i USA) har sedan länge använts av världsartister och Hollywoodstjärnor som ex. Jennifer Lopez och Lucy Liu. Produkten utvecklades från början för personer med extremt känsliga, nyopererade ögon. Efter hand upptäckte fler och fler att mascarans unika egenskaper av omvärlden och succén var ett faktum.

Vad gör Blinc så unikt?
Blinc Mascara är en helt unik mascara som bildar vattenfasta små ”tuber” runt ögonfransarna. Trots regn, gnuggande och tårar sitter Blinc mascara kvar utan att någonsin rinna eller flyta ut. Den unika formulan är helt oljefri och mycket skonsam mot ögonen. Du slipper problem med irriterade ögon och färg på den känsliga ytan under ögat.

"Vanligt vatten som remover"
Ännu en unik egenskap med Blinc är den geniala och skonsamma borttagningen! Med en kombination av vatten och lätt tryck med fingrarna glider de små tuberna skonsamt av fransarna utan att lämna några rester kvar till dagen efter. Du kommer till och med att se de små tuberna i handen efter att de glidit av fransarna. Snabbt och skonsamt blir dina ögon helt rena med vanligt vatten - ingen remover, inget gnuggande!

TIPS! Mycket bra mascara för dig med mycket känsliga ögon. Brukar du inte kunna använda mascara? Testa den här. :) " (Modemecka.se)

Visst låter det bra! Recension kommer såklart så fort jag testat den.

 

susan8Något annat som jag tänkt köpa länge är Susan Posnick's mineralfoundation som lär ska vara hur lätt som helst på huden, motverka UV-strålning och bara innehålla naturliga mineraler. Sånt gillar ju jag. Tyvärr kostar den en hel del, men jag köpte Posnick's Blusher som har samma fina egenskaper i alla fall. Ska bli spännande att testa den! Blir väl en foundation senare, har ju fortfarande en hel del kvar av min Maybelline Dream Matte Mousse foundation som för övrigt är superhärlig och riktigt bra (men inte lika naturlig).

 

skin8 Håkanssons Vitaminspray är ett ansiktsvatten som fräschar upp och innehåller massor med vitaminer. Bra för vintertrött hud, och när man sitter framför en skärm hela dagarna... man kan till och med spraya på den ÖVER sin make-up! Ska testas! Jag tog deras 6-pack för att prova lite olika dofter...

Allt kommer ifrån Modemecka.se.

 

(Bilder: Modemecka.se)

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers