God morgon

1/09/2008 09:04:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /



Igår hände något unikt och mycket ovanligt. Klockan 18.30 hade vi ätit, städat bort, hängt tvätt och Johan hade ingen hockey...han hade valt bort en hockey-bockey match för att vara hemma med oss lite mer. Vi beslöt oss för att bara ta det lugnt, sätta oss i tv-soffan och umgås för en gångs skull. Jag hade spelat in en massa filmer på hårddiskboxen...men vad händer? Jo, det är HOCKEY på canal+, skellefteå så klart och där försvann den kvällen. Jag försökte umgås med honom medan tvn stod på men han är ju helt okontaktbar så det slutade med att jag och Olivia fick gå undan och leka lite innan sängdags. När hon skulle sova sedan erbjöd Johan sig att ta henne så jag fick gå ut till hästarna och göra kväll där. Men först var jag tvungen att assistera honom och göra iordning vällingflaskan för det blev tydligen för mycket för honom...och när jag kom in igen så fick jag ta över igen och lägga flickan för då hade eländet börjat om och förlamningen slagit till igen. Sedan när matchen är slut och jag sitter och ser House som allra bäst då är jag tråkig som är osocial... En toppenkväll med andra ord. Varför blir det alltid så? Nu ska vi fika och sedan blir det bad (hoppas vi eftersom babysimtiden verkar ha försvunnit i nya simhallsschemat), någon häst ska jag hinna med, sedan kommer en kompis på besök. Ikväll tänkte vi umgås med grannarna, här hemma eller hos dem - har vi inte bestämt ännu.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers