Liten håller på att bli stor

1/12/2008 03:39:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /


Idag har jag hunnit med båda hästarna. Det är så skönt när Johan är hemma och jag kan koncentrera mig till 100 procent på hästarna och inget (ingen) annan. Först red jag ett riktigt bra pass på Pion. Jag hade podden och poppade lite musik. Så skönt! Gumman jobbade på bra, lite spänd varje gång vi passerade utgången dock. Antar att lilleman ropade... Sedan tog jag ut Leo på linan. Men först visade han hur cool och duktig han blivit redan i stallet då jag kunde rykta och sadla honom lös i boxen med öppen boxdörr. När han kom till oss för mindre än ett år sedan så försökte han kasta sig ut ur boxen när man öppnade dörren. Han stod och skakade när man skulle lägga på ett täcke, sela eller sadla...uppbunden såklart. Ute på banan så stod han mest på bakbenen till att börja med...Johan var väl måttligt imponerad när jag skulle ut med honom höggravid... Nu är han verkligen en klippa! Ung i sitt beteende såklart men mycket mera avspänd och tillfreds. Idag så fick vi till galoppen riktigt bra. Han tog mitt kommando direkt vid ett försök och har galopperat två hela sammanhängande varv på volten i båda varven. Utan brall, det gjorde han bort innan sen gick det bara fint! Sadeln bryr han sig inte alls om. Nu vantar vi bara på att Lisette ska komma hit och bekanta sig med inom så hon kan sitta upp inom en snar framtid. Spännande!

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers