Söndag....

1/20/2008 11:49:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Vilken dag. Inte i positiv bemärkelse då. Jag fattar inte hur man kan vara så trött och slut, det fattar jag verkligen inte. Igår orkade jag i alla fall vara pigg en stund på förmiddagen medan vi var till stan en sväng men idag har jag varit helt slut sedan Olivia tvingade upp mig där just efter åtta. Hon fick en ny blöja, dagens outfit och sedan satte jag henne på golvet och la mig på golvet bredvid henne - och somnade! Då är Hanna trött ska ni veta. När prinsesan på ärten somnar på golvet är det illa... Men det är väl sviterna efter magsjukan. Olivia har ju fortfarande inte riktigt fått tillbaka aptiten även om hon verkar pigg nu - och hon är ju inne på femte dagen.

Dessutom känns det bestämt som om att jag inte kommer hinna träffa min sambo något mer förrän på onsdagkväll tidigast. Nu är han nämligen ute och skotta snön som aldrig slutar falla, sen ska han iväg på hockeymatch med pojkarna - i stan. Gud vet när han kommer hem. Då måste han packa och göra klart eftersom han åker till Västerås imorgon - i jobb - och kommer hem på onsdagkväll. Det är roligt att han får ut och visa framfötterna och att företaget satsar på honom men just nu är jag så trött och jag vill bara vila. Sen hade jag hoppats att vi skulle hinna provköra lite skoter i helgen också men det har inte blivit av. Den står kvar på släpen sedan Johan hämtade den i fredags. Men vi hinner väl - nu finns det ju snö i alla fall! Det räcker nu tycker jag.

Roligt att sitta vid datorn och skriva... Vette tusan vad det är med min mobil. Jag uppdaterade den och då försvann hela den svenska ordboken så jag har inget å ä ö. Därför har det blivit lite svengelska. Det är bra, jag behöver få träna lite, det blir alldeles för lite engelska nu för tiden. Annat var det då man läste och skrev engelska 40 timmar i veckan. Då tänkte man på engelska. Det gör jag inte längre.

Jag har haft mycket funderingar på både jobb och skola i helgen. Borde söka jobb då jag hittat ett som är som klippt och skuret för min utbildning, med samordning, rehabilitering och personalvård. Och med hög etisk och moralisk förpliktelse, Men jag har ju minst en termin kvar, bra att göra klart först annars blir det aldrig..fick ett mail från en klasskompis som bor i Danmark - hon hoppades att jag skulle läsa C-kursen nu i vår med henne. Det hade vart skönt eftersom vi jobbat ihop tidigare. Men i så fall har jag lite att ta itu med - har en halvskriven rapport från praktiken att lämna in - för att ens bli behörig till C-kursen. Ett annat alternativ är ju att vara ledig som planerat. Hm.

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers