Imorgon

1/24/2008 09:24:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Imorgon så tänker jag inte lämna huset. Eller, jo, lämna det men i så fall bara till fots. Måste ju testa mina nya dojjor! Det känns nämligen som om att jag har varit på språng sedan i måndags eftermiddag ungefär och det är nog lite sant tyvärr. Visst - vi har sovit hemma men sedan har det varit så mycket annat där emellan! Är inte ens hemma nu. Längtar hem.

Måste skaffa mig en riktig planeringskalender så jag kan strukturera upp mina dagar. Annars kommer jag aldrig att ha tid med både studier, hästarna och viktigast av allt - Olivia. Fatta hur bra man har det som får möjligheten att vara hemma med henne så länge. När jag har pluggat klart hoppas jag att jag har en del föräldraledighet att ta ut fortfarande! Måndagar får man ju passa på och sätta in några timmars studier, sedan får Olivia vara hos morfar någon dag per vecka så får jag mycket gjort. Resten får man göra på kvällstid. Inför tentan (eller det var nog bara en dugga) får man skaffa extra mycket ostörd tid.

Måste ju bara säga att det var så häftigt när Johan kom hem i eftermiddag. Då träffade Olivia honom första gången sedan han kom hem från Västerås. Eller, hon träffade honom klockan 5 i morse men då var hon för trött och mammasugen för att reflektera att "hallå, det är ju pappa som har varit borta jättelänge". När han kom in satt hon och lyssnade som vanligt (hon har stenkoll på minsta lilla ljud i huset) och när hon fick se honom så tjöt hon till och kastade sig mot honom och smällde av världens smile! Så mysigt!

Imorgon har vi då som sagt inga planer alls och det ska bli så skönt! Jag ska sova jättelänge, Olivia med för hon åt upp nästan hela flaskan ikväll (OK det var en liten flaska men ändå ett jättesteg) och sen ska vi bara leka och mysa hela dagen. Johan ska skotta snö när han kommer hem. Faktiskt. Skola tar vi tag i på måndag.

Vad gör du imorgon?

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers