Tisdag.

1/22/2008 11:53:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

När jag vaknade, för sjuttielfte gången, imorse så lät det ritsch-ratsch. Det var min nacke. Ett tydligt tecken på att jag inte har sovit bra i natt. Det är dock inte Johans frånvaro som spökar, utan det faktum att Olivia legat och klagat hela natten ända fram till halv fyra. Då var hon hungrig och kunde absolut inte somna om. Det var länge sedan hon åt på natten, man jag hade inte hjärta att tvinga henne att somna om eftersom jag vet hur lite hon äter på dagarna. Man kan nämligen säga att jag har gått tillbaka till helamning så här nu när hon börjar närma sig sju månader och jag tänkte börja trappa ner... Men det enda som duger bra är mammamaten och fruktpuré. Puréerna är ju mera mellis och inte så mycket mat kanske. Lite gröt får man i henne och ännu mindre av vällingen. Hon som brukar äta 150-200 ml äter kanske 40-50 på sin höjd. Well, hon fick sin mat och det tog ju ungefär en timme innan hon kunde släppa taget. Sedan hade jag lite svårt att somna. Och lillan hade svårt att komma till ro. Tur att det är långt mellan gångerna.

Morgonen ägnade vi ute i stallet då jag hade haft hästarna inne. Pion ser bättre ut idag. Tror faktiskt jag måste sitta upp på henne för att kunna avgöra...så lite är det alltså. Men det blir imorgon i så fall. Den lilla värme jag kände är då i alla fall borta, och benen är som vanlig perfekta. Vågar dock inte hoppas förrän jag suttit upp och känt på henne. Sedan åkte vi till Finnäs en sväng och tittade till hästarna där, allt var lugnt även där och dom blev glada över att få lite käk.

Har inget planerat idag. Lillan somnade precis här inne så jag får väl se om hon vaknar till (hon brukar inte sova så länge i sin egen säng på dagarna), då kan vi ta en promenad. Har fortfarande inga bra skor att gå i till mina fötter som fungerar. Har lite problem med ena foten nämligen. Men Diba stövlarna fungerar bortsett från att dom är lite halkiga. Så jag får väl gå lite sakta. Måste fixa det där! Hade hoppats på att det skulle ordna sig här vid jul men icke. Ska ju till Finnäs även ikväll.

Vad gör du idag?

Etiketter:

3 hälsningar:

Anonym on 22 januari 2008 kl. 15:37

"Har fortfarande inga bra skor att gå i till mina fötter som fungerar"

Det var väl en himla tur att fötterna fungerar..Det blir konstigt annars :P

Comment by Hanna on 22 januari 2008 kl. 21:51

kass...hehe. SFI skulle min sambo sagt

Anonym on 22 januari 2008 kl. 22:07

SFI? So fucking intelligent eller vad?

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers