Temat för veckan

1/20/2008 06:54:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Den gångna veckan hade vi inga planer och tur var väl det med tanke på att större delen av lilla familjen varit sjuka. Under tiden vi har varit sjuka så har ju vädret varit väldigt trist, det var väl fint i alla fall. Därför hade jag ju också jobbat med hästarna intensivt i slutat av förra veckan och början av den som varit eftersom jag misstänkte att det skulle bli sämre mot veckorslutet. Det har det verkligen blivit. Idag hade jag hoppats kunna åtminstone göra nånting, men tyvärr så har jag inte hunnit då Johan varit ute hela förmiddagen och borta hela eftermiddagen, samtidigt som lilla fröken inte riktigt har sovit som önskat. Jag hoppas verkligen att allting stämmer bättre imorgon.

Veckan som kommer är desto mer fullbokad. Imorgon så åker Johan bort i tre dagar, och jag ska ta hand om en god väns djur då hennes familj är bortrest i veckan. Det ska gå bra. Jag ska försöka göra lite efterforskningar om mina kurser, så jag har en hel del mail att skriva under morgondagen. Tanken var också att påbörja inridningsprojektet imorgon, men vi har skjutit på det en och en halv vecka eller så (det gick inte imorgon och min assistent reser bort i en vecka sedan). På torsdag har vi invägning på BVC, så jag hoppas Olivia ätit upp sig innan dess. Aptiten har fortfarande inte infunnit sig men vi kämpar på. Det enda som duger är mammamaten (som egentligen inte alls är nog nu för tiden) och fruktpuréer. Hon åt lite av gröten idag, vällingen smakar hon knappt och potatispuréen hon fick ikväll framkallade stora kväljningar så det kändes inte muntert att ge henne... Nåväl, jag tror inte det går någon nöd på flickan - är så glad för att jag inte avvänjt henne ännu (som det var tänkt).  Samma dag har vi dessutom återträff med föräldragruppen, då ska vi träffa en barnpsykolog! Intressant. Lördag har jag träning på ridklubben och Johan har garanterat någon match under helgen.

Trots detta tror jag dock att temat, för i alla fall första halvan av veckan, kommer att vara

Tiden den går

Den kan inte annat

Men långsamt, långsamt

så förbannat

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers