Boktips

1/17/2008 01:14:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Här i bokhyllan står en oläst bok som jag tänker ta fram och läsa! Det är Shantaram av Gregory David Roberts och jag läser den såklart på originalspråket då det är engelska! Det ska bli så spännnde, jag tror nämligen att det är en grymt bra och annorlunda bok. 900 sidor dock.

Jag satt och letade efter en annan bok som jag är sugen på. Den vill jag också läsa på engelska eftersom jag vet att författaren skriver med ett väldigt vackert språk. Det är A river runs through it (Där floden flyter fram) av Norman Maclean. Tyvärr verkar den vara svår att hitta på originalspråk just nu så jag ska beställa den på Amazon.com. Då beställer jag även The Catcher in the Ray av J.D Salinger (Räddaren i nöden) som jag länge tänkt läsa!

Har du något tips på grymma klassiker som man måste läsa??

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers