Ljuset i vårt liv

1/09/2008 11:55:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /


Vår lilla flicka! Så fin hon är... Idag har vi haft besök av en liten Elvira och besökt en lite större Adrian! Supermysigt...i övrigt har dagen sett ut precis som planerat. En rolig sak hände dock idag som en lingvist som mig själv uppskattar...jag satt i bubbelpoolen och samtalade med en man av utländsk härkomst (en britt): en kvinna kommer fram till oss och frågar hur man startar bubblorna? "Det sitter en knäpp i receptionen", svarar mannen. Sedan tittar han på mig, ser mina höjda ögonbryn och frågar "eller, vad säger man? Knäpp eller knapp?" "jaa det beror väl på" säger jag, "du kan ju ha rätt men det är nog en knapp du menar". "jag vet inte skillnaden, knäpp knapp, vad betyder knäpp?" "du vet, en som är lite crazy, svarar jag. "oj! Det blev fel..." säger mannen. Tänk så svårt det ska vara med alla våra små prickar som så totalt förändrar betydelsen av ett ord!

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers