Nu då?

1/11/2008 01:09:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /


Nu har alla glada ungar och mammor varit här i ett par timmar, allt fika är bortstökat, flickan sover och jag ligger på kökssoffan. Funderar starkt på att ligga kvar en stund helt enkelt och bara njuta av att inget ha att göra för en gångs skull. Får väl se hur länge jag klarar av det... Hästarna får ledigt idag och det passar bra i snöovädret, jag borde ta en promenad eftersom jag faktiskt fuskade och fikade en bit av min sommarbärkäka. Men jag blev tvungen att testa helt enkelt... Får väl ta mitt lördagsgodis idag istället helt enkelt. Har ju nämligen lovat mig själv en godisdag per vecka (om jag sköter mig) fram till i februari då allvaret börjar. Det innebär att jag nu lever och äter som jag till kunna göra jämt för att hålla vikten och det gör jag utan problem. Så kan jag bara tappa dom extra kilon jag dragit på mig så blir det perfekt - för då kan jag hålla mig till detta sedan och bara må bra! Jag har ju egentligen haft sunda matvanor och motionsvanor ända sedan vi flyttade hit till huset - det var väl i härnösand som det var sämre...studentliv, nykär och inga hästar är en dålig kombination. Graviditeten jag tyvärr inte skylla på eftersom jag inte gick upp mer än 14 kilo och dom är borta sedan länge...men nu ska resten bort! Det är ungefär lika mycket till, sen är jag absolut helnöjd. Vecka 5 börjar det. Då blir det inget lördagsgodis, morgonpromenad istället för en extra sovstund med Olivia, och GI-kost. Oj vad bra det ska gå! Vad säger du Martina, ska du med på morgonpromenaderna? Vi kan ju gå emot varandra och mötas (så kan man inte fuska)! Fast då har du väl praktiken förstås. Hm.

Etiketter: ,

3 hälsningar:

Anonym on 11 januari 2008 kl. 16:01

Hehe...mötas, ja då blir de ju så att den som är latast går minst långt och den andra får traska på som ba den =)

Comment by Hanna on 13 januari 2008 kl. 19:10

eller så blir det jobbigt eftersom det är två tävlingsmänniskor som ska hinna längst... ;)

Anonym on 13 januari 2008 kl. 20:39

Ja så kan det också vara :P

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers