Bushäst

1/31/2008 01:57:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

DSC00748

Idag har jag hunnit med både att rida Pion och att tömköra Leo! Och Olivia sover fortfarande...  Pion gick finfint idag. Igår kändes hon nämligen lite trött så det blev ett lätt joggingpass - man vet ju själv hur det kan vara vissa dagar. Men idag var energin tillbaka. Jag fokuserade enbart på lösgörande arbete på stora böjda spår eftersom hon känts lite stel efter den korta vilan. Det mesta släppte nu så jag är jättenöjd. Lille Leo har ju fått vila han med, och tömkört har jag inte gjort på jättelänge eftersom jag tränat med sadel inför uppsittningen sista tiden. Idag blev det ett lätt pass i alla fall, och han skötte sig precis så bra som om det var igår jag körde senast. Förvissa var han VÄLDIGT busig från början, jag vet inte vad han höll på med...han försökte springa och bita sig i knäna samtidigt...såg väldigt lustigt ut. Tyvärr kunde jag inte få upp kameran då. Vi har ju tränat galoppkommando på lina ett tag, så jag tänkte testa på töm också:

Tyvärr är kameran alldeles för dålig och hänger inte riktigt med så det ser lite lustigt ut. Sen är väl kamerakvinnan inte riktigt med heller. Att tömköra med enhandsfattning går alldeles utmäkt och är väldigt bra att lära sig - men en brallande unghäst kan bli lite svår att kontrollera ibland...

Ska förresten be Johan filma lite då jag rider Pion någongång. Det vore kul att se hur det ser ut.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers