Beslut

1/23/2008 01:16:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Beslut om studiemedel

CSN har beslutat att bevilja dig studiemedel för studier vid

Mittuniversitetet Sundsvall/Härnösand, Rehabiliteringsvetenskap Kand/pgm i rehabiliteringsvet, högskolenivå, 30 poäng 20 veckor, år 2008 vecka 04-23, studietakt heltid.

Du får tilläggsbidrag för 20 veckor.

(...)

Skäl till beslut

Du får tilläggsbidrag eftersom du är vårdnadshavare till ett barn med födelsedatum XXXXXX-XXXX enligt Skatteverket.

(...)

Alltid skönt att få beslutet även om detta är enda gången jag faktiskt inte var helt säker på att få studiemedel (eftersom jag inte avslutat sista kursen på förra teminen jag läste). Hur mycket får man då av CSN nu för tiden? Bidraget är på 643 kronor per vecka, tilläggsbidraget på 123 kronor per vecka. Lånar man också kan man få ut ytterligare 1230 per vecka. Det innebär att en student med barn ska klara sig på 7984 kronor per månad.

Etiketter:

4 hälsningar:

Anonym on 23 januari 2008 kl. 16:46

tur du har en som jobbar med vatten då =)

Anonym on 23 januari 2008 kl. 20:19

:) Eller så är man en ännu mer fattig student som lever på enbart studiebidraget och två tilläggsbidrag(2 barn), då känner man att man lever. Men det är ju bara 2 terminer kvar...
/C

Comment by Hanna on 23 januari 2008 kl. 21:40

Lillebror: Javisst, annars skulle det ALDRIG gå. Inte som vi bor nu vill säga.

C: Hur mycket vi har i slutändan väljer vi ju lite själva, det handlar ju om hur mycket man kan jobba, eller vill låna och så vidare. Själv kommer jag antagligen att känna mig rik (oavsett om jag väljer att låna eller inte) då jag knappt tagit ut några föräldradagar utan levt på min sambo... Det som är intressant är ju den summa som våra politiker anser att vi ska klara oss på. Och det är ju för lite oavsett om vi har barn eller inte, eller hur?! :)

Anonym on 23 januari 2008 kl. 21:49

Det dom inte fattar är ju att vi faktiskt har (om man inte bor i en skolåda) hyra, bilkostnader, värme, el osv för minst 6000 (rätt lågt räknat ändå) för att vi ska kunna leva och klara vår vardag spec vi som bor här där vi bor. O våra fina ledare tycker att vi klarar oss på runt 7000 kr, i månaden..det innebär att vi ska leva på 1000 kr..många gånger inte ens det..de e jättelätt..spec när de kostar 700 o tanka bilen..i like it..eller inte

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers