Så blev det vinter till sist ändå...

1/13/2008 01:39:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /


...lär ju inte bli mindre skotersnack nu då. Men det jag skulle skriva om nu då var ju det jag glömde! I groventrén ska vi ju lägga golvvärme och klinker! Sedan ska vi bygga en ny bro till huvudentrén som är större och is sadeltak. Och kanske mest aktuellt är ju att huset (husen) ska målas om. I vilken färg vet jag inte, men jag tänker mig 3 färger eller tre nyanser (hus, dörrar/fönsterspröjs, foder/hörn). Kom gärna med förslag! På kräkfronten ser det lovande ut. Har just väckt Johan för sjuttielfte gången (han har bett mig väcka honom varje gång) och frågat hur det är. Varje gång får jag ett ynkligt "jag vet inte..." eller "host...det smakar lite konstigt i munnen". Men han har ätit frukost och det gick bra... Nu sitter han i traktorn eftersom hans senaste väckning ledde till att jag började tvivla på svår sjukdom (utan mer en känsla av tycka synd om sig själv och vilja sova) samtidigt som Olivia var förtvivlad över att inte få sova i vagnen. Det går ju inte dra den i hur djup snö som helst...så när han såg att jag inte riktigt köpte hans ynkliga "jag vet inte..." så pallrade han sig upp och gick ut! Vilken tur för oss för nu sover gumman i vagnen! Hoppas verkligen att han får må bra nu och att det inte var nåt. Själv är jag inte så orolig, vet att jag bodde så Planetvägen sist jag hade magsjuka, så det är lätt mer än 18 år sedan. Och då har jag ändå jobbat både på dagis och äldreomsorg. Får jag det nu så är det verkligen min tur. Men jag måste lära mig köra traktor, så Johan får vara sjuk även när det toksnöar.

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers