Kamikaze-hästen

1/24/2008 03:08:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Igår kväll så for jag iväg som vanligt för att se till mina extrahästar för veckan. När jag hunnit nästan ända fram till gården, så såg jag några harlortar på vägen (size XL) och förstod genast att jag hade någon på rymmen! Jag körde sakta och spanade - och vips så hoppade den lilla kamikazehästen ut framför bilen och blockerade vägen. Han är bara hur kaxig som helst och vägrade flytta sig för den stora bilen som stod framför honom utan hånglade istället upp framhuven. Bara att hoppa ur, hugga tag i pannluggen och slänga honom över axeln och bära in honom i hagen igen. Eller ja, han fick gå själv... Vet inte om jag är så slänga 150 kilo över axeln. Men hade han börjat trilskas så hade jag gjort det. mulle1

I morse så stod han i alla fall kvar i hagen - skönt, jag var lite orolig över att behöva jaga den lilla rymlingen gång på gång tills matte kommer hem... Därmed är också mitt häst/katt/husvaktande över och Bimmern kan få vila. Det har nämligen varit ett välda farande fram och tillbaka och jag har fått köra så Olivia somnat så jag skulle kunna lämna henne i bilen då jag har varit själv hela veckan... Men det har gått bra.

Idag har vi varit på återträff och träffat en barnpsykolog. Hon hade mycket bra att säga, hoppas bara man kommer ihåg när det behövs! Olivia har varit på invägning och har nu passerat 8. Inte med mycket, men hon har i alla fall gått upp ganska bra trots magsjuka, helamning och så. Olivia är ju inte riktigt helt kry än, men tydligen så kan magsjukan hänga med ett bra tag och det tar tid för magen att återhämta sig.Hon är ju världens goaste lilla gladskit i alla fall!

Pappan i huset har kommit hem! Det är vi glada för även om Olivia inte har träffat honom än, eller det gjorde hon där vid fem i morse men då var hon hungrig så bara mamman dög i alla fall.

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers