Godmorgon!

1/15/2008 10:18:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /


Inga sjuka har inte och balansträningen är på full gång! Ok vad jag är sugen på att skriva nu. Jag har massor med idéer och igår så kom jag på en så sjukt bra titel att samla allting under så det är inte klokt! Önskar mig den lilla 12" laptopen så jag kan sitta och skriva vart som helst. Hittade en riktigt billig igår. Men det hjälper inte då man är riktigt fattig. En sådan önskar jag mig då jag fyller år...nåt borde det väl vara värt att fylla 25 för femte gången? Idag tänkte he mig ut i stormen och testa den nyskottade ridbanan. Var ute i natt och handskottade det som Johan missat i mörkret. Han blir väl inte allt för lycklig när jag ska vara så petig men vissa saker kan man inte vara tillräckigt petig med om du frågar mig. Snöslungan tog lite för mycket och det är det ju för sent att göra något åt nu, jag hoppas på mer snö som kanske kan ordna till det. I kurvorna hade den dessutom skurit för mycket vilket innebär höga trösklar som fort blir stenhårda med risk för stukningar och sträckningar. Men dom tog vi bort direkt så det är lugnt. På en kortsida hade han missat lite snö från slungan som låg på spåret, det har vi också karvat bort så nu borde banan vara i det närmaste perfekt bortsett från ett par fläckar där han tagit för mycket som sagt. Dumt att mixtra med inställningar som fungerar! Det blev ju så bra förra gången...hoppas vi har kunnat fixa det mesta. Vädret växlar ju, så fort blir det omöjligt att fixa till för hand... Nästa gång måste jag gå ut och hjälpa till med finjusteringarna medan traktorn är igång. Duktig är han i alla fall, han som skottar och gör det gärna. Det kan inte vara lätt...att karva bort så mycket snö och att ha så höga krav på sig samtidigt! Jag ska som sagt rida, Pion då såklart. Igår tömkörde jag båda hästarna och det var jättelänge sen! För Pia blev det ett lätt joggingpass i den djupa men lätta snön - lite gympa för trötta muskler sedan dagen innan, och för Leo blev det ett alldeles tillräckligt hårt pass, att jobba i form på volt i djupsnön - det blev några minuter bara per varv och så var unghästen trött. Leo gör inte mer än tre pass per vecka nu, alldeles lagom för unghästen, så han får vila idag.

Etiketter: , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers