Det oundvikliga...

1/18/2008 02:26:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

...har inträffat. Så har då även mamman i huset insjuknat. Konstigt vore väl annat med tanke på vad jag gjort de senaste dagarna. Jag kände hela dagen igår någonstans där i maggropen att det inte var riktigt som det skulle och vid sjutiden på kvällen slog den till. Måste ändå säga att jag redan nu mår mycket bättre. Har haft en otäck värk i hela kroppen och frossa hela natten samtidigt som jag legat och försökt få huset att sluta snurra, men nu känns det ändå helt OK även om jag just nu lever på Coca-Cola och inget annat. Johan ska ut och handla lite, ska bara skotta loss bilen han kört fast ("kan man omyndigförklara sig själv???" sa han då han kom in. Bitvis är det dock 30 cm snö som ligger eftersom vi sparade skottningen till idag då gårdagens blötsnö skulle bli lite för mycket för snöslungan), så då ska jag prova äta något annat. Hoppas jag klarar av det hela lika snabbt som min sambo.

Olivia mår mycket bättre idag. Bara lite kräkis i morse och nu har hon till och med mumsat lite Päronpuré. Fast hon har fortfarande lite feber, hosta och orkar bara vara uppe korta stunder - men då är hon pigg och glad i alla fall!

Börjar få lite lappsjuka, har ju varit isolerad i princip hela veckan... Vill inte sprida kräksjukan vidare så idag har jag både avbokat en födelsedagsmiddag (helt otänkbart) och besök av tjejerna (Lissan skulle ju umgås med Leo och sedan skulle vi se Let´s Dance). Tycker folk ofta har alldeles för bråttom tillbaka till arbete, skola etc. efter sjukdom. Det innebär ju att andra drabbas och så snurrar sjukdomarna runt, runt... Men det kostar väl för mycket att vara hemma - den debatten har dock alldeles för många frågor som jag inte orkar tänka på nu (typ skulle Staten tjäna på att folk hade råd att kurera sig ordentligt och på så vis undvika att sprida sjukdomar, eller skulle det innebära att man var hemma oftare fast man inte var sjuk - och så vidare... Det är sådant jag får grubbla på i skolbänken och nu är jag ju LEDIG). Känns det OK imorgon så kanske vi tar en snabbis till schtaaan - ska in på Granngården och hämta ut lite mat till djuren. Men inga andra äventyr blir det.

Etiketter: , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers