Utan boots..

11/12/2008 04:15:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Jaha. Då har jag varit ute och testat bootsen då! Man mäter ju hoven på längd och bredd innan man beställer för att det ska bli rätt. Jag hade ju stora  förhoppningar om att hästarna ska kunna ha samma boots, eftersom deras hovar är nästan exakt lika långa. Det är jag fortfarande övertygad om att de kan. Men inte i den storlek jag beställt... När jag mätte så hade Leo 149 mm på längden och 130 mm på bredden, och Pion 151 mm på längden och 125 mm på bredden.  När jag kollade storlekarna på bootsen så var det längden som blev avgörande, båda har ganska smala hovar. Gränsen mellan storlek 3 och 4 gick vid 150 mm och därför vågade jag inte ta den mindre eftersom jag var rädd att den skulle bli för kort för Pion. I verkligheten så sitter den bättre men inte bra på Leo, och på Pion går det inte alls... Så nu blir det att byta - TYPISKT! Men men... den som väntar på något gott..

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers