Ordförrådet - så som vi kännder till det del 10

11/20/2008 12:12:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Ojoj svimma inte men vi har ett litet bidrag till ordförrådet idag också. Lika bra att köra på när man är varm i kläderna. Adjektivet nämnde jag igår, idag så kom Olivia med sina kalla händer och sa "kallt", sen la hon dem mot min bröstkorg och sa "varmt" haha..Men idag så kom jag på att det finns ju en hel del verb också. "Städa" till exempel. Det gillar hon skarpt. Både att säga och göra.. undrar hur länge? "Bada" och "gunga" gillar vi och idag så satte jag mig på trappsteget ute i pannrummet medan jag fyllde upp vatten till hästarna, då kom Oliva och deklarerade att även hon ville "sitta". Ja, det finns ju hur mycket som helst om man tänker efter..

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers