Planer...

11/13/2008 11:48:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

för dagen! Efter ett antal många om och men så har jag nu bestämt mig för att idag ska jag laga mat. Jag ska göra två "storkok" i form av en chil con carne och min pappas berömda panpizza... så vi har något i frysen, särskilt med tanke på att minst en av oss är riktigt dålig på att planera...det mesta. Från och med januari så har vi dock lite hjälp med planeringen i form av köksalmanackan Husmorsorna - the ultimate kösksalmanacka av Emma Hamberg och Anette Rosvall, som är en helt underbar bok som jag läste pärm till pärm igår kväll. Den innehåller alla möjligt tips och trix, inte som en vanlig tråkig köksalmanacka, utan är anpassad för att hjälpa en familj på tjugohundratalet att överleva. Jag kan nästan inte vänta till januari...har flera gånger funderat på att tjuvstarta redan den första december..sa jag förresten att det finns recept för alla 365 dagar om året?! Det är klart man inte orkar följa den slaviskt så men ungefär 300 dagar per år så har jag ingen aning om vad vi ska äta, jag är inte sugen på något speciellt och jag skulle bli överlycklig om någon bara kunde tala om det för mig. Då kan den här boken göra det och jag säger då det, det ser så smarrigt ut allting... Sen är den jäkligt rolig också.

untitled22

"Vi har inte många traditioner i vår lilla familj, men en har vi. Och det är att vi varje fredag, sommar som vinter i sorg så som i glädje äter blodig biff med “bea”, pommes och tomatsallad (med mycket lök). Det kanske låter lite andefattigt, men det är det inte alls.

1. Du slipper tänka på vad ni ska äta för gott på fredag för det vet du redan.

2. Det är lika gott varje vecka.

3. Det går fort

4. Man blir tokmätt och toklycklig."

(Ur boken!)

Etiketter: , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers