Today's list!

11/13/2008 10:57:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Humör: Försöker hålla humöret uppe, men det är en sån där dag då man vaknar upp och är superförkyld, lättad över att det inte var någon nypåkommen hästallergi igår (jag blir ju dökänslig för allt när jag är förkyld men blir alltid lika rädd), men samtidigt tung i huvudet. Sen fixade jag med någon akut räkning och inser att sen är jag pank också. Lysande, verkligen. Men jag försöker.. 
Gjort: Vaknat. Ätit frukost. Fixat med papper.
Planer: Stöka lite mer, ligga på sofflocket och drömma om ljusare tider, eller göra något vettigt - jag vet inte. Ligger för en gångs skull ganska bra till i skolvärlden.
Ser på: Vet inte än 
Lyssnar på: Olivia - gäller att hela tiden veta vart hon är och vad hon busar med..
Läser: Lyckan, Kärleken och meningen med livet av Elisabeth Gilbert. Utdrag ur boken:

"Dai, dai, dai, Albertini dai - Va bene, va bene, ragazzo mio, perfetto, bravo, bravo - Dai! Dai! Via! Via! Nella porta! Eccola, eccola, eccola mio bravo ragazzo, caro mio, eccola, ecco - AAAHHHHHHH! VAFFANCULO!!! FIGLIO DI MIGNOTTA!! STRONZO! CAFONE! TRADITORE! (...)" Vilket jag kan försöka översätta så här: "Kom igen, kom igen, kom igen, Albertini, kom igen...Bra, bra, pojken min, perfekt, bravo, bravo...Kom igen! Kom igen! Spring! Spring! I mål! Där sitter den, där sitter den, där sitter den, min duktige gosse, min vän, där sitter den, där sitter den, där si....AAAHHHHHHH! DIN JÄVEL!! DIN FÄHUND! DIN SKIT!! FÖRRÄDARE!!"

En bok som jag har varit riktigt skeptiskt till, men som är både rolig och ljuvlig på samma gång och det enda jag önskar är att jag hade läst den också på originalspråket (engelska alltså, inte italienska - det är bara ett välkommet inslag i boken..)
Dricker: Te är väl allt så långt
Äter: Idag blev det TOR till frukost...mmm så gott!
Bästa: Har jag sagt att jag börjar jobba på MÅNDAG?!
Sämsta: Att jag är fattig som vanligt. Men vänta tills jag börjar jobba på heltid - först då blir det balans här..... (hoppas det blir snart)
Barn: Hm. Det där med att sitta i ett annat rum och lyssna vad flickan gör funkar inte så bra. Det hon gjorde var att hon hade klättrat upp i sin stol - via bordet - där satt hon på huk i stolen och ringde till sin pappa, till A och till den äldre morbroren... haha.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers