Visningen

9/22/2008 03:14:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Igår var vi ju på av höstens mest spännande äventyr (det mest spännande är kvar dock). Fölvisningen!

Lastningen gick inte lika lätt som för en månad sedan. Då kunde vi baxa in Athena utan problem, nu har hon lite mer egenvilja och framförallt mycket mera vikt..haha. Men det gick bra då vi lastade Pion före. Vi kom fram till Umeå vid halv tolv, och hästarna hade gott om tid att vila upp sig efter den långa resan. Visningen skulle ha börjat klockan ett (kvart över två för p & a) men det hela blev minst en timme försenat. Det berodde inte på ett stort antal startande, det var nämligen få anmälda till kvalitetstävlingarna för unghästar som gick av stapeln innan, liksom till själva fölvisningen, utan det berodde helt och hållet på ett bedrövligt dåligt organiserat arrangemang! Alla sprang bara fram och tillbaka och letade efter folk, saker..och ingen visste någonting när man frågade i sekretariatet. Riktigt bedrövligt!

Men själva visningen gick ju riktigt bra. Jag sprang med Pion, som dessutom skulle stambokföras så det blev en hel del löpning för min del. Matte Maria fick gå med sin lilla bushäst Athena som skötte sig bra inne i ridhuset. Däremot så var hon lite trött fortfarande, det var ingen riktigt "gaist" i henne, men en godkänd visning helt klart.

Hur gick det då?

Lilla Athena (ja, hon var verkligen liten i jämförelse med de andra fölen som säkert var en-två månader äldre om inte mer) fick sjuor som lägst men tyvärr kom hon en (1!) poäng ifrån att bli Klass 1 så det var ju lite surt såklart. Men hon fick väldigt bra kritik och hade hon varit lite mer på hugget hade hon kanske kunna roffa åt sig ett par poäng på traven och framförallt galoppen så vi är JÄTTENÖJDA! Sen hade hon världens sötaste visningsgrimma, den fick vi med oss hem så jag måste ta en bild och lägga upp - för några bilder från visningen har jag inte..

Pion fick också väldigt bra kritik, hon fick ju inga poäng eftersom hon har passerat tio år, men nu är hon stamboksförd och B-premierad så nu får vi se till att hennes avkommor visar framfötterna så hon för höja sitt avelsvärde ytterligare! Sen måste jag säga att Pion såg bra mycket fräschare och  mer musklad och tränad är flera av de andra yngre stona. En rolig dag och det bästa av allt är att jag aldrig var ens det minsta nervös. Skönt!

Etiketter:

2 hälsningar:

Anonym on 22 september 2008 kl. 16:45

Du vet du Hanna! Helena filmade tre små filmer så visningen finns iaf dokumenterad så det är kul! =) Visst måste Pion få typ fem avkommor för att vi ska kunna höja henne va? Eller hur är det?/Maria

Comment by Hanna on 22 september 2008 kl. 21:17

Vad kul! Skulle vara kul att få se dem :) Ja, jag är inte tillräkligt insatt för att veta vad som gäller... AB ska ju stoet kunna fixa på egna meriter har jag för mig, men inte A så jag vet inte..men det kan man ju kolla upp!

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers