Ensam hemma

9/04/2008 09:30:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Skickade iväg Johan och Olivia ikväll så jag skulle få det lite lugnt en stund. Så nu har jag legat i soffan och degat mest, snorat en del och läst. Men jag har också hunnit ordna med CSN, försäkringskassan och Mittuniversitetet så allt är i sin ordning med den nya kursen. Har beställt hem kurslitteraturen också, så lite effektiv har jag varit ändå. Till första delkursen så är det faktiskt en bok som är densamma i båda kurserna, det är ju såklart därför att den gemensamma nämnaren för rättsociologi och socialpsykologi är sociologi. Till andra delkursen i socialpsykologin har jag redan alla böckerna. Är det bra eller? Men det är vetenskapsteori som ingår i ALLA A-kurser så det är kanske inte så konstigt..har ju läst någr genom åren. Kanske tillgodoräknar mig den kursen om den är för lik något annat.

Nu kom resten av familjen hem, så nu ska vi nog se kvällens avsnitt av idol. 

Etiketter:

1 hälsningar:

Anonym on 7 september 2008 kl. 01:42

Obs reklam!

:o)


PRESS STOP
Uppdatering av min artikel Om klyftorna i det svenska samhället.

http://beta.newsmill.se/node/984#comment-512

TILLÄGG. Klassförskansningspolitikens nedmontering av de sociala trygghetsnäten återställer den konjunkturkänslighet som gällde före införandet av det ekonomisk-politiska paradigm som bär J M Keynes' märke, vilket enligt min uppfattning ger ytterligare anledning till pessimism. Tidigare globala konfliktimpulser kommer på så sätt att i ökad utsträckning att manifesteras lokalt., vilket ju kommit till uttryck i terroristskräcken efter Twin Towers-attacken,och bombattentaten i Madrid och London. Det är en oundviklig följd av migrationen.

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers