Pubbis

9/28/2008 12:50:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Igår gick var jag ute med mina vänner på en pubrunda. Det var så länge sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det var. Det var i alla fall hur kul som helst! Det ska nog bli min nya grej, tror jag. I början av karriären så var lördagkvällarna dedikerdade till de lokala hotellen i kommunen och övriga inlandskommuner. Vi åkte runt, förfestade i bilen, sedan ägnade vi kvällen åt att övertyga lättpåverkade "DJ's" om att spela det vi ville. Vi hade kul, men man blev fort kräkless på alla överförfriskade inlandsbor, gamla som unga, som inte har något som helst hyfs. Vi satsade på klubbar och krogar i kuststäderna, från Luleå tilll Umeå. Mest i schtaan förstås, gamla trogna E. Det var också bra, lite torra förfester med stadsbrudarna som vi snabbt gjortde betydligt roligare, ha ha. Sedan dansade vi hela natten, inte sällan vaknade man dagen efter med träningsvärk efter discogolvet. Sedan, i Härnösand, då blev det pubkvällar. Jag bodde ju mitt i centrum, vid torget, i samma hus som Systembolaget och med minst fem pubbar inom en radie av 100 meter. En perfekt kväll gick man ner, korsade gatan, gick in i stans galleria, shoppade på sig något fint, gick förbi bolaget innan man gick upp igen, gjorde sig iordning, gick en trappa upp och förfestade med kompisarna, sedan gick man ner, och in på närmsta pub, var det inte bra gick man vidare... Härligt, härligt, men farligt, farligt. Tur att studentlivet är en begränsad period av livet. Sedan vi flyttade hem så har det inte blivit så mycket festande som på den gamla "goda" tiden, det är väl lika bra det. Det är liksom inte roligt att gå ut längre, kommunens utbud är skrattretande, danshaken är nog inte min grej längre utan det roliga är ju att träffa kompisarna! Pubrundan är ju perfekt för det, man byter bara miljön lite då och då, sedan är det bara att prata, skratta och dricka något gott.

Och sjunga...
Fick lov att lägga ut den här lilla filmsnutten, med lillebror och J.

Etiketter:

4 hälsningar:

Comment by lillebror on 28 september 2008 kl. 15:14

man har ju inte roligare än man gör sig o ibland måste man bjuda lite på sig själv :P

Comment by Hanna on 29 september 2008 kl. 11:04

Det tackar vi för! :)

Anonym on 29 september 2008 kl. 22:08

Måste ju säga att vi var ganska duktiga faktiskt =)

Comment by Hanna on 1 oktober 2008 kl. 21:20

Ja! Ni var kanon ;) på alla sätt och vis..

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers