Höst

9/01/2008 10:52:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Jaha, då var den här. Hösten. Känner mig inte riktigt förberedd eftersom vi haft semester till igår kväll, då vi kom hem från sista trippen. Idag jobbar Johan så nu är vi ensamma hemma, jag och lilltjejen. Känns lite konstigt faktiskt...

Sitter och försöker komma igång med höstens rutiner. Skolan är det första. Min kurs börjar idag men än har vi inte fått några uppgifter eller instruktioner utöver ett välkomstbrev, så jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Kom precis på att jag fortfarande inte skickat in den färdiga C-uppsatsen till biblioteket, så i den änden kan jag alltid börja i och för sig. Sedan kan ni googla eller söka i MIMA eller LIBRIS (databaser) och hitta mitt arbete. Ihöst läser jag bara på halvtid, och det är den sista kompletterande kursen så att jag kan ta ut min examen. Nu läser jag mot Lunds Universitet och kursen heter Utredning. Är lite sugen på att läsa Socialpsykiatri också så jag kanske hoppar på en kurs, vi får se.

Nästa, är att lägga upp en plan för att jogga bort ett par semesterkilon och sen för att fortsätta ner mot mitt mål. Lite slappt blir det ju på semestern, däremot så är det helt ok med konditionen och styrkan har jag märkt. Har nämligen hittat till gymmet igen så helt förslappad är man inte. Nästan så att konditionen är bättre nu än innan sommaren. Skönt. Har ju kommit igång med ridningen också, varken jag eller Pion är på topp än men vi börjar komma igång riktigt bra. Ännu skönare. Nu har ju den där älgjakten börjat om igen så nu vågar vi väl oss inte ut i skogen något mer på ett tag däremot. Det är SÅ trist.

Hästarna ska hem på gården igen, innan vi kan komma in i höstrutinerna på riktigt. Leo och Nikki står en knapp kilometer bort och ska hem imorgon, så idag och ikväll ska jag fixa med vinterhagen så att den är i topptrim. Pion och Athena står på granngården och får stå kvar där ytterligare någon vecka, så länge det finns bete kvar. Ska bli trevligt att få hem Leo som har fått vila halva sommaren, nu hoppas jag att han har hunnit ladda upp och tänka igenom det vi jobbat med så nu är han förhoppningsvis redo för nya äventyr.

Sist men inte mist så hör det ju till rutinerna att blogga, så nu är jag tillbaka! Blir garanterat mycket tid vid datorn och det är när jag blir uttråkad som då jag slänger in ett och annat inlägg.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers