I don´t know what to do....

9/15/2008 08:58:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Det här med dagis kommer ju upp ibland. Särskilt nu när jag påbörjar tredje veckans studier men knappt har hunnit studera någonting än. Jag har försökt plugga då Olivia är vaken, på dagarna. Det är ett skämt, ha ha. Jag har försökt hinna när hon sover sin middagslur - men då ska man ju dessutom hinna allt annat som är svårt att göra då hon är vaken. Jag försöker på aftonen, men eftersom Johan aldrig är hemma så blir det inget av det. Jag försöker på kvällen, men då är jag så trött och slut efter en lång dag med en AKTIV och PÅHITTIG ettåring, så då somnar jag i böckerna.

Ja, sen är det väl ungefär samma visa med hästarna, och allting annat. Hinner inte på dagen, hinner inte på aftonen och på kvällen är det ju för mörkt.

Klart man har funderat på dagis en eller två gånger men faktum är att jag inte tycker att vi har råd, sen har jag inte haft lust med det heller - hon är ju så liten! Men det kostar ju endel och det finns ingenting över. Strunta i skolan och bara vara mammaledig? Ja, det är ju ett alternativ - men det är ju bara att skjuta på problemet. Förr eller senare måste jag läsa klart och då är man fan inte rik. Nej, jag vet då ingenting jag.

Etiketter: ,

4 hälsningar:

Anonym on 15 september 2008 kl. 22:09

Men HANNA, du kommer ju att få det där jobbet och då löser det sig ju =) Vad är det för jobb du sökt förresten? /Maria

Comment by Hanna on 15 september 2008 kl. 22:38

JA, bra Maria! Det tycker jag låter som en alldeles utmärkt lösning... :) Jag ska ge dig alla detaljer till helgen... hört något förresten? Läste proppen till Kvalitets, där stod iaf att infon skulle läggas ut på vhaf's hemsida och att ville man ha skriftligt skulle man be om det - kommer inte ihåg att det stod något om det i proppen till fölvisningen?

Anonym on 15 september 2008 kl. 23:16

ja jag läste det med... men hittar ingen iformation på hemsidan! Jag mailade dock tjejjen man ska maila om info nu så jag väntar på det... Jag hade missat att man skulle be om skriftlig info vid anmälan om man ville ha det... Det var väl gravidhjärnan som jag kan skylla för det... =) Nu kan jag ju bara skylla på amningshjärna *ler*

Spännande med jobbet Hanna - jag håller tummarna! Men då återstår ju dagis... Helst vill man ju vänta till de fyller TVÅ med att sätta dem på dagis men det är ju få förunnat att kunna vänta så länge...! Och när man väl sätter dem på dagis vill man ha dem typ fyra timmar/dag! Det ska vara lagom mycket dagis OCH tid hemma! =) Tänk om man bara kunde få slippa grubbla om ekonomin och kunde jobba så lite man ville =)

Anonym on 15 september 2008 kl. 23:31

Du Hanna, jag tror att du löser det där galant! Du behöver ju bara titta på framsidan av en bok, sedan klarar du tentan! ;) Hur som, studierna löser sig alltid! Går det så går det! Jag vet att det är lätt att säga, ändå sitter jag var och varannan kväll med ångest över att inte ha plugagt som jag borde... Sen är det ju en massa annat också, typ hästarna, som inte alltid hinns med... Men det mesta brukar bli bra i slutänden! Det är inte alltid lätt, men det jag alltid kommit fram till är att nu när barnen är små är dom världa all tid i världen, för den här tiden kommer alldrig tillbaka! Jag är säker på att du/ni kommer att lösa det på bästa sätt! Vi kan väl höras i morrn om onsdagen!
Kram // Martina

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers