Låt bli min gräsmatta!

9/11/2008 09:51:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Dags att vakna.

Känner mig som en klubbad säl som dragits i rumpan över stock och sten. Med andra ord - jag är trött och jag har träningsvärk. Drömde i natt att det var ett par idioter som jobbade i skogen här runt omkring våran gård och körde grävmaskin, ibland genade de över vår gräsmatta och lämnade meterdjupa spår efter sig. Samtidigt var det höst och mycket mycket blött. Jag blev sur på en av dem och kastade en liten flaska med olja i huvudet på honom. Sen fick jag så dåligt samvete att jag låtsades att det inte alls gjorde något att han förstört gräsmattan. Jag skrattade nervöst och sa, det ser du väl - våran gräsmatta är redan så förstörd. Sedan hörde jag ett fasligt ljud i skogen när jag satt där. En liten, liten gris kom springande och tvärnitade när hon såg mig. Jag tog upp henne och bar omkring på henne, tänkte sätta upp en lapp om att jag hittat grisen så hon skulle få komma hem igen. Fundrade på vad jag skulle göra om vi inte hittade ägaren. Kunde jag göra ett hörn i hästhagen till hennes kanske? Men alla hörn av hästhagen hade ju svämmat över! Vad skulle jag göra? När jag tittade noga så såg jag att hela hagen var ju faktiskt vattenfylld. SÅ här kan vi ju inte ha det, tänkte jag. Johan har rätt. Vi MÅSTE nog köpa en grävmaskin, vi BEHÖVER den ju verkligen. Jag gick in och somnade med grisen i famnen. Olivia vaknade och jag skölle göra en flaska till henne. Jag hällde upp en deciliter whisky i en flaska, men vaknade till och insåg att det kan jag ju inte ge henne. Fast den smakade sött som arrakspunch. Så jag hällde ut whiskyn och... ja sen vaknade Olivia. På riktigt. Tack för det. Hon fick välling - mycket bättre.

Nu blir det frukost, sedan ska vi säkert hitta på något bus... när Liija sover så tänker jag hämta hem hästarna.  Måste ju hinna träna med lilla Athena som ska på fölvisning snart, det blir så sällan där borta hos grannen. Samma sak med Pions ridning, det är näst intill omöjligt för mig då inte Johan är hemma så länge de står där borta. Så nu blir det vinterhagen igen och det ska blir så bra så! Johan går av beredskapen idag och han har faktiskt inte haft en enda utryckning på hela veckan. Det måste vara den första. Så nu har vi suttit hemma i en hel vecka helt i onödan...

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers