Vårkänslor…?

3/20/2009 01:27:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Var ute i stallet och stökade, mockade ur vindskyddet/ligghallen i hagen och fick en snilleblixt! Började kratta ihop allt gammalt hö, skit och jox på snön i hagen. Något som jag brukar ägna mig åt på vårkanten – men aldrig någonsin mitt i mars! Det måste vara de många plusgraderna och vårdagämningen som ställer till det. Efter en stunds arbete inså jag att allt jag gjort skulle frysa ihop och snöa över inom kort ändå plus att det är minst en halvmeter snö kvar under det jag krattat ihop, det är lite för tidigt helt enkelt… Så här nu i efterhand då jag ligger i soffan med ryggvärk kan jag känna att det vore bäst att spara det till i augusti då ungen inte behagar komma ut, och kan behöva lite hjälp på traven med hårt kroppsarbete… Då har ju förresten allt torkat upp också och är mycket mera lättarbetat – så får det nog bli! Är jag riktigt sugen på bebis kanske jag börjar redan i juli.

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers