Hoveri

3/09/2009 05:04:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Så var hästeri och annat klart för idag. Har några småsaker att fixa med inför morgondagen bara… Jobbar på hemorten imorgon, det är skönt – hoppas det blir en givande dag!

Hovisen har ju som sagt varit här idag. Jag kan liksom inte bestämma mig för vad jag ska tycka om honom. Lite speciell…Han är ju noggrann och väldigt duktig på att komma med jämna mellanrum och passa tider. Det är helt suveränt när man måste planera för att vara hemma. Ibland kan jag tycka att han är lite för noga på något sätt. Han berättar om varenda liten detalj på hovarna som man förmodligen aldrig någonsin skulle höra talas om av en annan hovslagare. På gott och ont… Det finns ju saker som är bra att vara medveten om, sen finns det saker som är som dem är och kanske inte en så big deal som han vill få det till ibland! Sen är han ju inte sen att predika om både det ena och det andra vad gäller hästhantering.. Idag pratade han om vikten av rätt utfodring och balanser hit och dit – tills jag upplyste om att jag ALLTID räknar på hästarnas foderstater..då fick jag höra hur FINA de är i kroppen haha! Nej, man får väl stå ut med små egenheter helt enkelt så länge hovarna ser bra ut och allting fungerar bra.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers