Tandis

3/13/2009 02:22:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Nu har veterinären varit här och hästarna fick gott betyg. Hon tyckte Leo var hemskt söt och han skötte sig utmärkt. Han fick i och för sig lugnande under undersökningen men han var faktiskt ovanligt cool även innan det. Nu var det ju en söt liten tjejveterinär också, han gillar ju inte riktigt killar… Munnen såg helt ok ut, hade väl inte väntat mig nån större katastrof då han äter bra och är så otroligt fin i munnen i arbete, käken växer ju fortfarande och han kan möjligen få ett litet överbett. Han hade inga hakar, men det fanns lite, lite att ta särskilt på högersidan (vilken trevlig utrustning hon hade förresten, hördes knappt nåt när hon “raspade” tänderna – såg ut som en stooor tandläkarborr!) Hon frågade om vargtänderna var tagna på honom, han hade inget och det såg ut att finnas nåt litet ärr – men jag kom inte ihåg hur det var med det!? Hon rekommenderade att kolla varje år tills käken växt klart.

Pion fick inget lugnande, hon ville gärna använda det på alla hästar och det går väl bra tyckte jag. Tills jag kom på att hon är ju faktiskt dräktig och har passerat de första två tredjedelarna sen en tid tillbaka… Dööh. Tur jag kom på det i alla fall. Men hon skötte sig som vanligt alldeles utmärkt. Det var mest Athena som var det störande momentet. Hon ska ju alltid vara “mellan barken och ven”. På nåt sätt lyckades jag skaffa en tredje arm och hålla Pion, föl, och ficklampa…haha. Munnen såg väl i det närmaste perfekt ut i alla fall. Hon har ett bra bett, och sliter tänderna jämnt. Någon tand långt bak började vara sliten i emaljen och det beror helt enkelt på att hon inte är någon ungdom längre. Sen fanns det något gammalt ärr i munnen också som hon visade, som dock inte såg ut att orsaka några bekymmer nu. Det fanns inget att ta där i alla fall så det gick fort och bra.

Sen fick ju lillskruttan sin första grundvacc. också, inga problem där inte. Det är en cool dam.

Etiketter:

1 hälsningar:

Anonym on 13 mars 2009 kl. 14:38

Glaaaaaad Maria att det gick så BRA!!!!! Helst med Athena faktiskt! Så hon är en cool tjej alltså...så jäkla braaaa jobb ni gjort med henne och jag kommer ju aldrig kunna TACKA er NOG!!! Kommer att få "betala tillbaka" med tacksamhet hela livet tror jag.../maria

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers