Flashback: 8

3/18/2009 12:10:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

23 maj 2007
Dags att börja blogga?

Jag tänker ofta att jag ska börja blogga på riktigt. Det vill säga, skriva några rader varje dag om hur min dag förväntas bli och gärna med en uppdatering om hur den varit. Ja, som en dagbok...

Börjar med att uppdatera gårdagen då.

Låg ute i solen hela förmiddan och en stund in på eftermiddan innan det började blåsa alldeles för mycket.

Johan kom hem och vi byggde lite spontant om hästhagen (bara lite provisoriskt än så länge). Sedan åt vi en näringsrik middag bestående av nyponsoppa och äggsmörgås. Jobbet i hagen fortsatte, nu skottade vi ut resterna av hela förra sommaren och vinterns dynga..rent ut sagt. Jag är i förvånansvärt bra form just nu, har knappt några känningar alls av mina fogar som vållat stora bekymmer tidigare, eller av någon Sibeb som vill ut. Inte ens några sammandragningar. Så just nu räknar jag med leverans i augusti någon gång. Och inte om 2-6 veckor eller 29 dagar för att vara exakt. Blir faktiskt chockad när jag ser min figur i skuggan, "vem är det som springer omkring med den där magen" tänker jag och ser mig förvirrat omkring tills jag inser att det är jag... jösses. Nåväl, efter en stunds skottande och årets första blåsa (bra med tanke på att det krattats och skottats en hel del i vår) så avslutade vi arbetet, gav hästarna och hönsen mat, och gick in med 4 nya ägg (måste bara nämna att lillhönan la sitt första ägg i måndags! Pyttelitet var det och stolta blev vi). Vi fikade lite gofika (tyckte vi förtjänat det) och såg dom desperata husfruarna på TV, i sängläge, innan följande samtal ägde rum:

Johan ser på Tv, Hanna pratar om ingenting och Johan försöker dölja att han ser på TV:

Johan: mm vad tror du då?

Hanna: Jag vet inte...

Johan: mhm

Hanna: Jag tror att du tycker om mig

Johan: jaha. Varför tror du det?

Hanna: öh... nä..jaha...jag trodde väl det. Men det var väl fel.

Johan: Ja just det.

Hanna: Bra! Då vet man.

(Hanna vänder sig om dramatiskt)

Johan: Va? Vad sa jag...

(Tystnad)

Johan: Förlåt.

Idag har jag gått 36 fulla veckor. Det är 28 dagar kvar men fortfarande VÄLDIGT lugnt. Men Sibeb är snäll och sparkas inte alltför mycket på revbenen längre. Undrar om h*n har krupit ännu längre ner nu? Idag har jag tänkt:

- köra lite avslappning (tänker det varje dag men det blir aldrig av)

- Måla i barnkammarn

- Rasta Pionen

- Laga riktig mat

- Handla lite

- Duscha

- Vika tvätt

- Se till så att Johan dammsuger (skulle göra det själv men sist så hade jag ont i ryggen två dagar efteråt. Mycket märkligt att just det ska vara så jobbigt.)

- Städa lilltoan. Som om att vi hade nån annan att städa.

- Borde ha Johan till att lägga ett lager glasblock också.

- Borde slipa garderobsdörren till badrummet.

- Borde måla socklarna ett varv till.

Vi får väl se vad det blir. Nu ska jag fika lite.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers