Baka baka

3/06/2009 08:54:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Idag ska jag baka några tårtor till kalaset imorgon. Började redan igår med att grädda några tårtbottnar, men det gick inget vidare. Fick totalt hjärnsläpp och drog upp värmen, istället för ner, när jag skulle använda varmluftsugnen… Hann dock rädda en av två bottnar, som fick bli en sockerkaka med vaniljfyllning istället. Blir sockerkakan för torr, så kan man koka ihop smör, mjölk och vaniljsocker, skära kakan mitt itu och hälla röran på både nedre och övre halva – då blir det INTE torrt och väldigt smarrigt. Ska fortsätta gräddningen nu på morgonen, måste sticka ner vill macken och köpa lite bakpulver bara… Sen kommer ju Olivias favoritmoster (inte för att hon har fler men) i eftermiddag!

Annars blir det väl hästar och sånt där som vanligt, tårtorna ska ju fyllas så det blir väl kvällspysslet.

Vad ska du göra idag?

3 hälsningar:

Anonym on 6 mars 2009 kl. 09:25

Det där lät ju gott. Om man bara inte hade magsjuka...hmmm...

Du den där Husmorsornas kalender...var kan man få tag på den? Har du någon aning?

Comment by Hanna on 6 mars 2009 kl. 09:30

Jag skulle tro att den går att köpa i de fölesta bokaffärerna, jag beställde dock min på Adlibris
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100120332

Krya på dig!

Comment by Hanna on 6 mars 2009 kl. 09:31

eller Bokus ;)

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers