.suddigt

12/01/2010 11:20:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Storasyster har inte riktigt förstått att Tomten spionerar på henne hela tiden för att se om hon är snäll eller inte... Och även om tomten skulle missa nåt som händer så är bitmärken på kinden rätt avslöjande för det har lillebror knappast gjort själv...

Andra gången hon biter honom på ett par veckor - vad GÖR man?



Etiketter: ,

3 hälsningar:

Comment by ~Hanna~ on 1 december 2010 kl. 11:45

Jag känner igen formen och framförallt känslan av att bli biten... Vi hade en unge i byn när jag var liten som bet och rev alla barn hon kom nära.
Vi fick sitta i trappen och skämmas då vi gjort ofog... Det var det värsta, trappen var i hallen så alla som kom in visste att vi hade gjort något fel. Även vi själv.Det var pinsamt.

Comment by Hanna on 1 december 2010 kl. 11:56

Jo Olivia hade en hård inskolning på dagis då hon blev biten på sin allra första dag och sen hände det igen.. kanske var det inspirerande? Men det är ju inte ett dugg kul om hon börjar det det så jag vill verkligen att hon ska förstå att så gör man inte!! Här hamnar hon i sin säng när hon gjort ofog, det är ändå ingen som ser så det är väl mest time-outeffekten vi försöker uppnå. Sen är det ju ett måste att be om ursäkt och förstå vad man gjort fel. Brukar även låta henne själv berätta för tex pappa om vad hon gjort. Åh, det är svårt sånt här...

Comment by ~Hanna~ on 1 december 2010 kl. 13:52

Jag tycker att det låter som en alldeles ypperlig idé, dels att lära henne att ta konsekvensen av sitt handlande och få be om ursäkt. Jag tror att i det långa loppet är det mest hållbart, om än kanske lillebror kommer att få någon fler närkontakt av hennes små mjölktänder...
Du är en klok, duktig och tålmodig mor, det kommer att ge med sig. Se, till och med min lillasyster har slutat bita mig. =D

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers