.gravidlista

12/15/2010 06:24:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /


- När fick du reda på att du var gravid?
29 maj tror jag.

- Vem fick veta det först?
Johan förstås.

-Hur reagerade du?
"det var väl det jag visste" ungefär. Hade nämligen testat dagen innan och det var negativt men det gick jag inte med på för jag var säker.

- Var bebisen planerad?
Absolut.

-Tänkte du någonsin på abort?
Nej.

- Hur reagerade pappan till barnet?
Han blev glad och förmodligen lite lättad eftersom jag varit så frustrerad över det där negativa testet.

-Hur gammal kommer du att vara när du föder?
32.

-Har du förändras sen du blev gravid?
Ja. Jag är trött och på dåligt humör mest hela tiden haha. Annars, nej. Det är ju inte första gången.

-Kroppsmässigt?
Gått upp 6 kilo, mest magen bara, och så lite foglossning på det.

- Har du någon hormonrand?
Nej, aldrig haft heller.

- Har du fått några bristningar?
Nej. Har så jag klarar mig sen tidigare men inga nya än så länge.

-Vad är det bästa med att vara gravid?
Det är mysigt att ha en liten i magen som tumlar runt. Obeskrivlig känsla. Det väger upp allt annat!

- Och det sämsta?
Trist att inte kunna göra allt man vill förstås pga fogar och förvärkar men det kan man ändå ta. Humöret måste jag nog säga är det värsta denna gång. Riktigt deppiga dagar emellanåt och så argdagar, det är inte alls kul faktiskt.

- Är du rädd för en kommande förlossning?
Inte direkt. Det har ju gått ganska så lysande tidigare, rent fysiskt. Jag är mest orolig över hur JAG ska reagera, fick ju lite ångest sist jag var där...

-Vet du vad ditt barn har för kön?
Inte en aning. Inte ens de gamla gummorna vågar gissa. Men Olivia är säker.

-Har ni bestämt namn?
Nej.

- Hur valde ni namn?
Det har vi ju alltså inte gjort, det beror nämligen helt på vem som kommer. Det är ju taskigt om det kommer en Maj-Lis och så har vi tänkt döpa ungen till Klara. Till exempel. Det går ju inte.

-Några speciella likheter du vill att din bebis ska få av dig eller pappan?
Det vore ju fränt om det kom en som inte liknade oss haha. Vi har ju fått en varsin kopia redan..

- Är din bebis lugn eller livlig i magen?
Den är väldigt livlig. Som Olivia var. Kanske ännu värre. Svante var en riktig cooling.

-När tror du att din bebis kommer att födas?
Nästa år. Jag vågar inte gissa.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers