.dag25

12/06/2010 09:25:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

En första.

Det är synd att man inte minns alla sina första. Tänkte på det bara förra veckan då Svante fick sin första klubba, och han åt och åt och åt och ögonen var stora som tefat och han plutade med munnen så fort klubban inte var där och han var bara så söt och det var ju bara SÅ gott! Tänk om man mindes hur det var.

Jag minns till exempel första gången jag körde bil själv. På riktigt. Det är ungefär 12 år sen eller nåt sånt, så bra minne har jag. Jag blev alldeles skräckslagen när uppkörningsgubben bad mig stanna på ett lämligt ställe mitt i stan, kliver ur bilen, ger mig en lapp och säger att jag kan köra tillbaka den själv. Lämna mig så där mitt i stan! Sen fattade jag att jag hade klarat körkortet och så blev jag alldeles skakis bara av det, men på nåt sätt lyckades jag köra mig och bilen tillbaka, utan att skada någon annan - varken person eller sak. Vilken grej! Tänk att då var det ju så stort, det största man hade varit med om och man kände sig ju så vuxen. Kommer nog aldrig att glömma DEN första i alla fall.

Eller bussresan hem då jag satt och hoppade längst ut på sätet för nu ville jag göra en andra.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers