.tisdag

12/07/2010 09:43:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Godmorgon.. eller? Känner mig inte odelat positiv idag eftersom jag har skummat mig igenom hela natten utan att lyckas sova. Så jag vet ju redan på förhand vilken tröttdag det här kommer att bli. En annan som är trött är Svante. Just nu ligger han under min stol på sin snuttis och nynnar på någon fin sång. Frukosten ville han inte så gärna ha, faktum är att när han vaknade halv nio så hade han nog velat få en flaska och somna om en stund. Men någon hejd på sovandet får det vara alltså! Får se till att ha honom lunchad och klar innan vi hämtar O från dagis istället så får han vila direkt när vi kommer hem sen. Det ska vi andra också göra nämligen. Olivia har börjat gå och vila självmant där vid tretiden och då får hon så svårt att somna på kvällen så vi måste göra ett försök att ta den där vilan tidigare. Visserligen förstår jag henne, när det blir mörkt så vill man ju bara sova bort en stund och det känns onödigt att sova bort det lilla dagsljus som finns… Ikväll måste vi vara fit for fight! Då är det julfest på dagis.

I natt då. Först hade de flygövningar ovanför vårat hus några timmar. Strax före tre blev jag less och hämtade hörlurarna och la mig att lyssna på lite ljudbok. Ganska bra bok, Kajsa Ingmarsssons nya. Tre timmar senare stängde jag av boken, jag började få lite dåligt begrepp om handlingen eftersom jag slumrade till ibland. 2 minuter senare ringer Johans väckarklocka. Då somnade jag. För att väckas direkt av Johan som letade något. Gick på toa och när jag kom tillbaka på sängen så fick jag förvärkar förstås och prova gärna somna då den som kan. Inte jag. Sen måste jag ha slumrat till innan Svante vaknade för då drömde jag nån skum dröm i alla fall. Men nu är vi uppe, tvättmaskinen går, frukosten är intagen och det brinner i pannan.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers