.tidigt

12/02/2010 09:23:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Ikväll skulle vi koka kusar, men jag har då inte kokat något. Egentligen vet jag inte hur vi tänkte från första början, det är ju dömt att misslyckas då man har två små som absolut inte får vara med...och ingen barnvakt. Som dessutom, sovmorgonen till trots, var supertrötta. Den ena bara bråkar och den andra pendlade mellan hyperaktiv och dramaqueen. Så vi drog hem istället när jag insåg att det inte funkade och att vi mest av allt var i vägen. Bråkstaken slocknade i bilen efter att ha tjutit halva vägen hem över att hon ville vara snäll men inte kunde; "meheen jag vill vara snäll" "vad ska vi göra åt det då?" "jag veheeet inte". Sova tror jag är en bra idé, och somnade gjorde hon som sagt. Den andra övergick i nåt slags zombieläge, fick en flaska när vi kom hem och sen har jag inte hört av honom. Han har lätt sovit mer idag, än vad han varit vaken...

Det blev en tidig kväll alltså och idag var det verkligen skönt med lugnet som följde när barnen somnade... Kusar (aka anisbröd) klarar vi oss utan, hoppas vi får smaka ändå. Det räcker.


Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers