.lördag

12/18/2010 02:14:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Goddag.

Tvingade ut pappan med barnen idag. Märkligt ändå hur någon som säger sig drömma om att bli förskolelärare är så svårflirtad när det kommer till att umgås med sina egna barn. Pust, stånk och stön. Kan inte jag följa med ut då? Åtminstone klä på dem... Haha. Märkligt att jag lyckas klä dem och gå ut med dem själv alla andra dagar i veckan. Jag ger honom en vecka på dagis sen klättrar han i sina vindkraftverk igen eller går under jord i vattenkraftverken, det kräver inte samma tålamod.

Ut kom de i alla fall så jag passade på att städa hela huset! Oj så enkelt när man slipper ha en eller två hjälpredor runt fötterna. Nu blev det lite sen lunch, Svante ska få vila och pappan ska få gå ut själv och skotta massor med snö. Det gör han så gärna så! Bara han får köra lite traktor. Tur de för jag slipper gärna.

Hästarna hade vilat bra i natt och torkat upp lite, och ingen som rivit stallet. Jag har fortfarande halsont, och känner mig allmänt smårisig men det rullar ju på ändå.

Och ja, nu kan vi stryka snösläden från önskelistan. Vad bra!

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers