.ikväll

12/22/2010 10:59:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

känns det lite bättre.

Det är bara det att Svante gör mig så förtvivlad. Han bara gråter, och gråter och gråter. Han vill inte äta, han vill inte dricka. Han har inte feber, han ser inte speciellt sjuk ut längre och jag vet inte vad jag ska göra. Vi tröstar och vyssjar. Vi bär och distraherar. Vi tittar på traktorer och leker. Korta stunder så är han pigg och glad, sen slår det till igen. Han får i sig lite välling emellanåt och ibland så dricker han eller smakar på något. Mutor hjälper inte, han tar något när han är på humör, passar det inte spelar det ungen roll vad jag lockar med. Vi pratar om killen som äter allt och alltid är glad. Alvedon var fjärde timme är ett måste men vart tusan har han ont? Han verkar inte ha ont i öronen, halsen ser fin ut, magen känns mjuk... Hoppas det blir bättre imorgon. Hoppas, hoppas, hoppas. Ikväll var han i alla fall lite hungrig, han smakade av maten och tiggde när vi var på affären. I slutändan åt han inte så mycket men viljan fanns ju en stund. Och kvällsflaskan tog han direkt. Hoppas. Julkläderna kommer nog att vara för stora...

Händerna är aldrig fria under dagen just nu, men ikväll har vi julstökat lite. Griljerat skinkan, gravat laxen (nytt spännande recept) och slagit in sista paketen. En vanlig julklapp och en hel hög med kinesklappar. Blir kinesisk julafton två kvällar. Imorgon har jag lovat Olivia att vi ska göra lite julgodis, sen ska jag svänga ihop lite rödbetssallad (eget recept som inte är sådär gräddigt för det gillar jag inte). Måste se över garderoben också så vi har några kläder till jul, kanske städa lite? Sen blir att besöka Goda vänner och Johan har planerat uppesittarkväll. Känns rätt soft. Brukar vara shopping hela dagen lång, och paketinslagning hela natten.

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers