.tisdag

12/28/2010 04:45:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Bra dag det här.

Har haft riktigt grymma förvärkar i natt och det har jag nu också, sen skar ryggen ihop sen igår kväll efter en lång dag på stan. Formen igår var ju för övrigt i topp men det satte väl sina spår att känna sig för fräsch. Man tar ut sig lite för mycket. Så i natt blev det inte mycket sova av. Lika bra, för jag har varit uppe en gång i timmen och sett till hästarna eftersom jag hade på känn att det skulle bli rymningsförsök. Bella har nämligen “äntligen” fattat att kan Bulle springa ut så kan hon det också. Mest mystiskt är väl att Pion som har en lång karriär bakom sig som storrymmare inte ens gör ett försök att gå ut?

Mycket riktigt, i morse då Johan gick upp med barnen och jag tänkte att jag kunde få sova en stund såg jag två bushästar utanför sovrumsfönstret. Tack och lov så är ju Johan hemma så han kunde stänga in hästarna och laga hagen. Men snart nog var Bulle ute igen och när han skulle stänga in honom i stallet kom Bella ut…

Jag är inte så glad över det hela, det ska jag erkänna. Idag har jag varit arg så jag kokat och tur är väl det för annars hade man väl frusit ihjäl då man ska vara ute och bygga om hagen.  Inte arg på Bulle, eller Bella, eller någon annan utan på mig själv därför att jag går med på att ha en Bulle här när jag vet att det kommer att bli problem. Jag har sagt aldrig mer förr och nu säger jag det igen. Påminn mig gärna. Har jag en häst uppstallad så får jag räkna med att det kan skapa problem även med mina hästar. För mig måste det fungera med hästarna om jag ska kunna kombinera det med småbarnen. Snart ska man på BB också, jag kan inte ha hästar som håller på och rymmer. Det funkar inte. Hästliv mellan december-mars är inte alltid en dans på rosor.

Så idag blev det hagbygge. Fast först fick vi laga stallet, för den minsta ligisten vill inte bli instängd där heller och hade monterat sönder boxdörren. Men nu har vi i alla fall dragit om trådarna och kopplat jorden direkt på tråden så att det ska fungera även vintertid nu då tjälen har frusit. Men det kräver ju att Bella kommer åt två trådar när hon försöker rymma och det bör hon göra. Bulle har jag inte lika stort hopp till, shettisar är lite för väl skyddade av man och päls och har lite för kort avstånd mellan benen så effekten av strömmen blir inte lika bra. Hoppas det fungerar nu i alla fall. Bella har ju provat gå ut när hon var mindre, men fick fort respekt för strömmen så jag hoppas hon får det igen.

Vi jobbade så snabbt som vi kunde de timmar som Svante sov mitt på dagen, och Olivia var ute med oss. Mot slutet började hon bli trött och frusen så jag skickade in henne i förväg. Här hittade vi henne när vi kom in:

DSC_0749  

Tänk att bara kunna lägga sig och sova så där… Det hade varit riktigt skönt. Nu måste jag fixa lite käk.

Etiketter:

2 hälsningar:

Comment by SMÅKILLARNA on 28 december 2010 kl. 21:34

nej men har du också hästar som rymmer nu???? Nej fy fan alltså man har annat att oroa sig för än hästar på rymmen som du vet att jag också vet! =( Vem är det som äger lilla shettisen då och hur länge ska du ha honom eller hyr de in honom hos dig?

Maria

Comment by Hanna on 28 december 2010 kl. 22:28

Bulle är en kompis ponny och han flyttar på söndag så det är ju himla synd att Bella skulle hinna komma på att hon kan dra med honom på hans små äventyr. Det var en liten nödlösning att ha honom här tills han blev såld! Nu ska vi bara härda ut några dagar och hoppas Bella får respekt för tråden igen nu då vi fixat strömmen, hon har ju provat vara ute tidigare men inte med väl fungerande elstängsel för det gillar hon inte... Men Pi sköter sig ju strålande i alla fall :) det är ju lite så här att ha häst, blir problem ibland men man får försöka fixa det och komma ihåg att bättre tider väntar... Men inte är det kul inte.

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers