.brrr

12/14/2010 01:33:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Usch vad jag är trött på att frysa. Kallt ute och kallt inne. Igår var vi nere i 19 minusgrader på kvällen och det är riktigt kallt här. Inte ofta vi kommer under -20. Det är väl ungefär lika kallt inne känns det som. Det är riktiga lyxproblem förstås, men det är hemskt att behöva gå runt i sockor och tjocktröjor. Om man då ändå hade ett par riktigt sköna fårskinnstofflor. Sen blir man inte så positiv då man vaknar och inser att ingen har eldat på morgonen. Om jag åtminstone visste om det så kunde jag ju göra det själv... Det är inte så kul när panntemperaturen blivit för låg och huset utkylt, det tar hela dan att få upp tempen i pannan bara. Åh vad jag längtar till den dag då jordvärmen ska grävas ner. Tycker för övrigt att våran panna och acktank är ruskigt ineffektiva, sen hjälper det inte att vi har riktigt dålig ved också. Och jag undrar om byggarna glömde isolera golvet i hallen i vintras när de var här och fixade vattenskadan? Det är så kallt att det inte går att gå på en gång!

Idag har jag ont i ryggen också, synd för det har ju varit "bra" i ett par dagar. Vet inte om jag gjort nåt särskilt heller. Men har iaf gjort klart det mesta ute (utom släpat vattenhinkar) och tagit en omgång med snabeldraken för det behövdes. Plus att jag förberett middagen vilket ju är något utöver det vanliga. Att jag förberett alltså, inte middagen i sig. Olivia ser en jättespännande film, hon kan nästan inte se den för det är så synd om hästarna som har borta sina kompisar... Men hon kan inte låta bli heller. Hon har fantastisk inlevelseförmåga. Nu ska jag se om jag hittar mer lunch än en apelsin.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers