.vardagslyx

11/24/2010 04:20:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Jag sitter i köket alldeles ensam och sippar på en Latte som Johan gjort till mig. Har dessutom ätit två chokladbollar som jag och Olivia bakat i eftermiddag. Lyxigt att ha Johan hemma en dag…

Ett lyxproblem är att jag inte har någon skön fåtölj att sitta i, framför TV:n. Det är nämligen där de andra sitter. Våran soffa är alldeles för låg och djup, har jag väl hamnat där tar jag mig knappt ur den sen. Tillhörande fåtölj är ju exakt lika låg och djup förstås. Det gör så himla ont att ta sig ur att det knappt är värt det längre. Plus att det tar flera minuter så man kan ju inte direkt sitta där och vara beredd på att jaga busiga barn samtidigt. Har en fåtölj i hallen, som jag sitter i när jag ska sko mig och klä barnen och så. Den kanske fungerar bättre men har inget liggläge – men vad ska jag sitta på i hallen om jag tar den därifrån?  Fast nu säger Johan att vi har ju en till fåtölj ute på altanen. Den har liggläge. Men kan ju vara översnöad i värsta fall, beror lite på exakt var den står. Vilka problem… Ska i alla fall flytta våran kökssoffa ut i andra hallen så fåtöljen blir ju ledig hur som helst. Julgranen får ta plats där soffan står nu nämligen. Hoppas det blir bra!

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers