.dag07

11/18/2010 01:24:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Min bästa vän

När man är så här gammal så har man förmodligen inte bara en bästa vän. Man har flera. Det gick ju kanske inte så bra när man var liten, då kunde man bara ha en bästa vän. I veckan. Fast under flera år (högstadiet och lite före/efter) så umgicks jag faktiskt flitigt med tre (fyra) tjejer och det gick ju bra. Vi bråkade aldrig. Å andra sidan umgås jag inte med någon av dem längre. Faktum är att det bara är en av dem jag fortfarande har kontakt med. Så kan det gå.

Men nu är jag så här gammal och då bestämmer jag att jag får ha hur många bästa vänner jag vill. Nu är det inte så många, för jag hör till dem som väljer mina vänner med omsorg och mycket få får tillträde. Men de vänner jag har räknar jag med att ha kvar. Och jag vill inte rangordna dem. Alla är bäst på sitt sätt. En del är nära och vi träffas ofta. Andra är nära och vi träffas sällan men det gör inget. Sen har vi ju någon som är alldeles för långt borta men vi träffas ju så ofta vi kan. Sen när det kommer till en allra, allra bästa så delar jag ju mitt liv med honom så det räknas liksom nästan inte.

Mina bästisar.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers