.puh

11/23/2010 01:21:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Klagomur. Började dagen med frukost, så långt allt lugnt. Svinkallt i huset så jag kollade pannan och där var det dött såklart. Fanns ingen ved inne heller och inte är det så muntert att tända upp med surved. Brottats med yxan en stund, sprungit och hämtat ved och efter tre försök fått lite fyr i pannan. Svante hjälper så snällt till. Var ut i stallet och gav den lilla ligisten vi har på husarrest lite käk. Konstaterade att han håller på att riva boxen (pax inte mocka – tur att det inte är min häst). Grejat lite med julklapparna och det tar sin lilla tid men framåt går det. Önskar lite hjälp på den fronten, men ska jag förlita mig på maken så kommer ingen att få några julklappar. Han får öppna plånboken istället! Hämtat mer ved och lagt på i pannan som nu fått fart. Hämtat O från dagis och passade på att fixa klart ute. Fick jäkligt dåligt samvete över häststackarn som höll på att riva stallet, så jag satte ut honom i hönsgården istället. Tänkte att den är rymningssäker. Fick ett tjusigt bett i magen som tack. Konstaterade åter igen att jag har haft helt rätt när jag sagt att jag aldrig ska ha en shettis för de ställer bara till besvär… Den här är ju bara inhyrd så han ska egentligen inte alls vara mitt problem egentligen. Kom in, stoppade i Svante lite lunch och la i säng honom nyss. Kollade ut och konstaterade att hönsgården inte är rymningssäker för där står ingen häst längre. Gick ut igen för att jaga fast rymlingen. Han hade rymt in till de andra hästarna igen så jag orkade inte. Får ta honom nästa gång han går ut i stället. Snart har vi en alldeles för stor fågel här uppe i fågelbordet gissar jag. Vem kunde ana att solrosfrön skulle vara så lockande? Kom precis på att vi glömde ge hönsen mat då vi var ute. Hästarna och kaninen fick sitt, sen vet jag inte vad som hände? Nu ska jag göra ett sista ryck med julklapparna. Har ett halvjobbigt projekt kvar. Lika bra att ta tag i det nu!

Etiketter:

2 hälsningar:

Comment by Alex on 23 november 2010 kl. 15:22

Tja!
Min unge hjälpte mig att bestämma veom som skulle vinna böckerna. Du blev vinnaren efter en lottdragning (det var mest demokratiskt så menade han). SKicka mig gärna din hemadress till alexandra.malmqvist@hotmail.com

Comment by Hanna on 23 november 2010 kl. 20:58

Tusen tack! Det gjorde min dag! :D

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers