.uttråkad

11/19/2010 12:30:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Ja, idag är jag uttråkad. Skulle så gärna vilja göra någonting… Har i flera dagar planerat att rida nu när det faktiskt går och inte bara är is överallt. Igår var det ju riktigt bra väder, inte alls kallt. Lite kyligare idag men strålande sol. Det skulle vara perfekt. Igår mådde jag ju inte så bra under dagen så det gick ju inte. Idag vågar jag inte efter nattens upplevelser. Vaknade vid halv fem av att jag hade ont i magen. Förvärkar, inte magknip alltså. Det är ju inget konstigt med det. Att man får en eller två förvärkar på en timme och så går det över sen är inte speciellt ovanligt, bara kroppens sätt att förbereda sig på förlossningen. Men när förvärkarna utvecklas till regelbundet värkarbete med ca 3 minuters mellanrum, som håller i sig i 1½ minut under varje värk.. så känns det inte så bra längre. Jag blev lite orolig där en stund. Men la mig på värmedynan för att försöka få det att släppa och det gjorde det efter nån timme som det ska om det är förvärkar. Men har aldrig varit med om något liknande, har ju egentligen aldrig haft förvärkar med S eller O utan det var mest bara lätta sammandragningar, när själva förlossningsvärkarna har startat så har det varit precis så, kanske lite mindre regelbundet från början bara och lite kortare värkar men möjligen mer intensiva? Så idag har jag gett mig själv stränga förhållningsorder, magen är fortfarande spänd och jag har haft nån enstaka känning. Johan är ju nämligen vaktledig så han är hemma och kan sköta ruljansen. Här vill vi inte ha någon bebis än på ett par månader i alla fall.

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers