.dag11

11/22/2010 01:01:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Mina syskon:

Jag är ju ett sånt där typiskt mellanbarn. Jag har alltså både äldre och yngre syskon som ställer till med mycket mera dramtik än vad jag någonsin lyckats med.

Min Lillebror till exempel. Han ska man inte släppa nära en vedkap. Det är beprövat och det visade sig vara en dålig ide. Tjoff, tjoff två fingrar borta och han är för evigt hårdrockare. Men det kunde ju vara värre förstås. Hårdrockare gillar vi. Men det var ingen rolig dag det där om du frågar mig.

hårdrock

Annars är han ju som en lillebror ska vara, lite så där bortskämd bara för att han var minst, men han har nog klarat sig rätt bra ändå. Han ställer alltid upp och hjälper till om han kan. Han har varit helt omöjlig att väcka på mornarna, men det verkar ha blivit bättre? Han är lite av en mångsysslare som filurar på med det mesta. När han var yngre så var hans största dröm att bli dansbandssångare. Tror han har släppt det nu. Men ett tag var han  slående lik en annan känd dansbandssångare… Gissa vilken?

magnus

Sen storasyrran då. Hon är nog precis lika hopplös, hon har bara lite mer flyt. Hör bara: en gång så stoppade hon in en kniv precis bredvid ögat. Flera centimeter gick den, typ 3-4. Ni fattar! Men det gick ju bra. Ögat är kvar och ett litet ärr blev det av det hela. Gillar inte när hon hanterar knivar. Det var ju bara typ i förrgår som hon var på akuten senast efter att ha försökt hacka av sig ett par fingrar, så nu är hon ihoplappad och sjukskriven. Vilket drama! Men fingrarna sitter ju kvar i alla fall.

Sen är hon ju som en storasyster ska vara. När vi var yngre så var hon lite bråkig ibland och lite rolig ibland. Vi hittade nog på en hel del hyss kan jag tro. Nu är hon inte alls så bråkig längre, och hon gör allt från att sticka sockar till att ligga under en bil och skruva. Vi kan väl säga så här, att det är inte särskilt troligt att jag skulle få för mig varken det ena eller det andra.  Men hörni? Är hon lik någon? Jag kan inte komma på nån.

Sen  har jag ju en storebror också. Han är precis tio år äldre än mig, så han har liksom alltid varit stor. Lite sådär idoliserad. Till exempel så har jag alltid tyckt att han är precis lik en riktig supermegakändis skådig i Hollywood. Gissa? Mer när båda var i typ 20-årsåldern men nog tycker jag det fortfarande när jag ser kändisen. Att han ser ut som min brorsa alltså. Så när alla andra sitter och dreglar efter honom, så ser jag ju bara storebror. Men det är inte fy skam det heller.

tom

Annars vet jag inte om det har varit så mycket dramatik runt min storebror egentligen? Alltså, ryktet säger ju att han var en buse och en tjejtjusare (precis som lillebror, han har varit omsvärmad sedan dagisåldern) och det kan säkert stämma. Han är bra, storebror. Där sitter det inte heller fast kan man säga. En bra storebror alltså.

 

Hälsningar,

magda2

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers