.kallt

11/29/2010 10:23:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Brr. Ikväll är det verkligen kallt! Har varit ute och satt upp lite julbelysning, gjort klart stallet och Johan har kört in hö till hästarna eftersom han åker bort imorgon. Han är ute fortfarande och kastar in lite ved men jag fick lov att gå in.

Har ju sparat en del pengar idag också. Istället för att slå på elpannan när jag inte orkade hugga ved idag, så slog jag visst AV den. Inte konstigt att det blev lite kallt inne... Tur vi kom på det innan det blev för kallt.

På tal om kallt, så tror jag vi ska flytta in Olivias kanin BAGGE (borde vara Laila för det är ju en tjej) medan det är som allra kallast nu ett tag framöver. Hönsen sitter ju och kurar tillsammans, hästarna likaså men Bagge hon ser så frusen ut där hon sitter alldeles ensam. Sen är det ju ett elände med allt vatten som fryser också.

Kokade lite knäck efter middagen också. Johan längtade och jag råkade ha lite grädde i kylen så det var ju snabbt fixat! Finns det nåt enklare? Mums! Snart jul. Bara Johan kommer in ska vi nog ta lite glögg och värma oss lite. Kanske ta fram lite saffransbullar ur frysen?

Trevlig kväll!

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers