.svantekaka

11/06/2010 05:38:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /




På jäsning.




















Idag har vi varit i bagarstugan och bakat mjukkakor hela dagen, eller svantekakor blev det förstås-den mjölkfria varianten av mjukkaka. Man skulle ha bakat riktiga Svantekakor förresten, de är inte dåliga. Men de här blev då minst lika bra som mjukkakorna med mjölk måste jag säga.

Svante har sovit dåligt i natt (hosta) och vi andra också så nu är jag trött. Men Johan har åkt på jobb.

Etiketter: ,

5 hälsningar:

Comment by Erika on 7 november 2010 kl. 09:28

Vilken härlig bild:)

Comment by lillebror on 8 november 2010 kl. 19:34

Haha klockrent med den bilden och bildtexten!

Comment by Hanna on 15 november 2010 kl. 12:53

hehe :)

Anonym on 1 januari 2012 kl. 22:42

Kul att du bakat "Svantekakor"...det var min farfar Svante Nilsson som "uppfann" receptet=)..satt och googlade lite..och hamnade här=)hoppas de smakade bra!/Lena

Comment by Hanna on 1 januari 2012 kl. 23:07

Ja nu var det ju tyvärr inte riktiga Svantekakor vi bakade utan vanliga mjukkakor. Jag vitsar bara lite med namnet eftersom min son Svante har mjölkallergi och dessa var mjukkakor som var mjölkfria - "svantekakor". Men all heder åt din farfar - Svantekakor är vansinnigt gott, och någon gång ska jag prova baka dem själv.

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers