.decubal

11/24/2010 09:27:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Jag har nu testat tre Decubalprodukter.

Hand Cream, Lips & Dry Spots balm och Face Vital Cream.

Handkrämen är smidig, går in i huden snabbt och får klart godkänt! Har även använt den på Olivias torra armar och ben och den fungerar väldigt bra även där. Decubalkrämerna ska ju vara anpassade för det Nordiska klimatet och problem med torr hud som orsakas av det så jag tänkte att den måste ju passa bra då.

Läppkrämen är helt okey. Den använder jag flitigt nu då det är så himla kallt! Tycker dock att den gör sig bäst på läpparna och känns lite väl kladdig att ha på andra ställen på kroppen. Men den fungerar säkert bra om man är extremt torr, och kan smörja ordentligt över natten till exempel. Vi har inte haft några vintereksem på barnens fingrar ännu så jag har kunnat testa, men det är där jag tänker mig att den skulle vara bra. Tycker dock inte att den är särskilt mycket bättre än andra läppsalvor, min egen favorit slår den inte.

Ansiktskrämen har jag nog provat minst. Den kändes dock helt okey och jag har ju väldigt, väldigt känslig hud i ansiktet men den sved faktiskt inte. Har dock fått goda vitsord från andra som provat den. Men av samma anledning så är jag väldigt försiktig med vad jag smörjer in mig med i just ansiktet så jag har inte vågat prova så mycket eftersom jag ofta reagerar på krämer efter lite längre tids användning (har rosacea och just nu nästan inga utslag alls vilket jag är mån om att slippa ett tag faktiskt).

Handkrämen är nog i alla fall den av produkterna som jag skulle kunna tänka mig att faktiskt köpa!

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers