Time on my hands

5/17/2009 06:00:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

I helgen har vi haft ovanligt mycket tid över. Med tanke på att Olivisen varit på vift, så kan man lätt tro att det är där all tid försvinner annars. Fast å andra sidan hade jag och Olivia hur mycket tid som helst över när Johan var borta, så jag vet inte jag…

Idag har vi verkligen inte gjort mycket av all vår tid däremot. Det blev en välbehövlig och efterlängtad sovmorgon, sen har vi varit ute och småpysslat lite. Rensat i någon rabatt, krattat några pinnar och så började vi rensa upp runt grillplatsen som ska få sig ett ansiktslyft. Härligt väder, men kunde få vara någon grad varmare i skuggan. Tycker nämligen solen kan vara olidligt varm stundvis, men i skuggan är det för kallt istället…

Ikväll tänkte vi kratta upp några fler pinnar och samla löv med uppsamlaren. Sen kan man ge sig på att kratta gräsmattan ordentligt (en annan dag…). Finns en liten snöhög kvar, men i övrigt är tomten torr och fin.

Gårkvällen fick godkänt, trevligt sällskap, skorna höll måttet och jag hade verkligen inte det minsta ont nånstans! Hur ofta händer det? Jag lyckades även hålla mig vaken och inte alltför trött under kvällen. Middagen får väl knappt godkänt, trist potatisgratäng (smakade köpt och halvgräddad), fläskköttet var halvrått så det vågade jag inte äte, kycklingen fin men alldeles för pepparstart, sallad och bröd helt ok – men på det hela så vill man ju att aten ska vara lite speciell när man går ut, god och vällagad, inte som om man tvärhandlat på affärn och slängt ihop något. Men de flesta verkade ju uppskatta maten i alla fall och mätta blev vi ju. God KLADDIG kladdkaka till efterrätt, men konstigt med vaniljsås till! En gräddklick ska det ju vara! Åh, jag kanske är för kräsen.. Bandet som spelade skötte sig bra, lyckades få med sig sin lilla publik minsann. Blev nästan sugen på att shaka loss lite, men valde att ta det lite piano, har haft så mycket sammandragningar senaste dagarna, det är så jobbigt.. Roligt att bara titta på folk, skratta när det blir lite pinsamt och skratta för att man vet att man själv varit där och garanterat kommer att vara där igen..haha..

Vi har precis hämtat hem Olivia. Hon verkade glad och nöjd med helgen. Däremot så har hon fått en riktigt otäck hosta – igen. Det verkade ganska lindrigt först, men i bilen på väg hem så började hon hosta så mycket att allting kom upp istället.. I övrigt är hon rätt så pigg i alla fall, snuvig såklart. Hoppas det värsta är bortgjort.

Etiketter: , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers