Bebis-status

5/13/2009 10:08:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Har det fortfarande bra med fogar och andra graviditetsåkommor! Det är så skönt. Självklart blir jag fort trött i ryggen och benen/fötterna när jag sitter för länge eller går och står mycket ( eller hoppar upp och ner från stolar mitt i tapetserandet) men magen börjar ju vara rätt stor och tung att bära på! Sen blir jag jäkligt fort trött och grinig när jag inte får sova… hehe.

Lillgrodan som har varit lugn och snäll ett bra tag nu, har åter igen fått upp farten och tycks vara vaken mest hela tiden. Men så vitt jag kan se ligger den fortfarande i säte och några volter känner jag aldrig av. Favoritläget är att ligga lite med huvudet högt upp till höger och rumpan lite till vänster i nederkant. Ganska bekvämt att slippa revbenssparkar faktiskt, särskilt som den ligger så högt upp, men snart börjar det vara dags att vända sig tycker jag. Olivia låg med huvudet ner säkert redan från vecka 26 eller så. Vi närmar oss vecka 30 med stormsteg och imorgon ska vi, eller snarare jag, på första föräldraträffen.

Etiketter:

2 hälsningar:

Anonym on 13 maj 2009 kl. 10:19

Fast de KAN vända sig sent också... Jag har en vän som fick åka på TRE vändingsförsök varav de första två gick bra, men Oliver vände tillbaka sig när hon reste sig upp och var klar (mindre kul när man plågats!) Men tredje och sista lyckades och han föddes som vanligt..=) Men det vore ju skönt att slippa vända dem dock. Mina killar har också varit lydiga precis som O och vänt sig tidigt.../maria

Comment by Hanna on 13 maj 2009 kl. 10:22

Ja, jag HOPPAS ju att jag slipper vändningsförsöken - det låter så himla läskigt alltså! Men det får man ju ta om det blir så, en vanlig förlossning känns trots allt som det bästa alternativet!

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers